Español (ES)
Usuario anónimo
Iniciar sesión | Regístrate gratis
Foro de Off Topic y humor

Responder / Comentar
Foro Off Topic y humor
Por CheetahGamer29
Hace 2 años / Respuestas: 13 / Lecturas: 371

Truita de patetes

La truita de patates (dita truita de creïlles o pataques al País Valencià i paret a la Catalunya del Nord), coneguda a Castella i altres llocs d'Espanya com a tortilla española (en català, literalment, truita espanyola) és un plat popular, d'origen molt humil, d'àmplia distribució arreu de la península Ibèrica, illes Balears, Occitània i, en versions que afegeixen altres hortalisses, a Catalunya, Itàlia (frittata) i altres països de la Mediterrània. Actualment també es menja a les Canàries i, sovint com a producte envasat, a força països europeus.

Es prepara fregint en oli d'oliva les patates pelades i tallades a trossos o làmines, sovint també amb ceba tallada i generalment amb algun all. A part, es baten els ous. Després s'afegeixen les verdures escorregudes als ous, es remena i es cou a una paella sense remenar, primer d'un costat i després de l'altre. La proporció de patata i ou es fa a ull, i pot variar lleugerament segons els gustos i la zona, però sol ser del voltant d'un quilo de patates, o quatre patates grans, per a cada mitja dotzena d'ous. Les truites de patates també es poden preparar més o menys gruixudes al gust. Hi ha varietats d'aquesta truita que porten all i d'altres sense ceba.

La truita de patates es troba en alguns bars i petits restaurants com a tapa, pintxo o farcit d'entrepà. Es presenta normalment en forma d'una secció de truita gruixuda damunt d'un platet amb una petita forquilla. Es pot fer també servir com a canapé tallant-la a daus i punxant cada dau amb un escuradents. Malgrat que es conserva molt de temps sense refrigerar, la llei actual obliga a guardar-la refrigerada i a utilitzar ous esterilitzats en aquests establiments, per tal de disminuir el risc de salmonel·losi.

Aquestes truites es poden preparar substituint part o tota la patata per carbassó, albergínia, pebrot, samfaina o altres hortalisses. Com arreu, la truita de patata és un aliment molt bàsic present a gairebé tots els bars i restaurants de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears. Normalment es menja amb llesques de pa amb tomàquet. Però sembla que aquesta mena de truita ve a compliment d'altres de més típiques, com el trinxat o la truita d'espinacs. Les truites de patates eren plats que els pagesos portaven al camp, quan no podien passar per casa a menjar. Actualment continua sent un plat típic "per a emportar" a picnics, a casa d'algú, etc.

Segons Josep Pla en El que hem menjat la truita de patates era considerat una substitut pobre al qual, en temps de més bonança, la gent de Catalunya preferia la truita d'ous, que era més cara perquè requeria més ou per persona, un aliment no sempre fàcil d'obtenir i de major cost. En alguns llocs no es diu truita de patates, sinó truita amb ("en" amb "e" tònica en poblacions del català occidental) patates. En el cas d'avui, us mostrarem com fer una de les variants de la truita de patates (creiem) més acceptada: deixar-la sucosa per dins.

Hi ha tantes maneres de fer la truita de patates com paelles o fideus a la cassola. I molta controvèrsia també. A cada casa es personalitza al seu gust, el que fa d'aquesta elaboració un excel·lent referent de la creativitat a la cuina i l'adaptació a l'entorn. Per tant, la diferència entre les diferents variants de truita de patates no està tan en els seus ingredients si no en la seva elaboració. Personalment crec que qualsevol proposta que ens suggeriu serà perfectament vàlida i acceptada. Per a gustos colors, que diuen. D'altra banda, ja cansa una mica el debat de si ceba "si" o ceba "no": que cadascú la faci com més li agradi. Avui nosaltres n'hi posem. Sigui com sigui, gaudiu d'aquesta meravella de la cuina tradicional amb una bona llesca de pa amb tomàquet! En aquesta explicació, a més, us donarem alguns consells pràctics per garantir un resultat correcte. Som-hi! Font: vikipèdia

INGREDIENTS
4 patates mitjanes

5 ous

1 ceba mitjana trinxada (opcional)

oli d'oliva

sal

 

VARIANTS:

- Hi podeu afegir tota mena de verdures (carbassó, pebrot, albergínia, etc)

- També s'hi poden afegir altres ingredients com bacó, bolets, bacallà, etc.

 

TEMPS D'ELABORACIÓ: 60 minuts

Elaboració pas a pas
Pela les patates i pica-les a rodanxes o grills no molt prims.
Pica la ceba en julianas.
Calenta una paella antiadherent gran, on càpiguen tots els teus ingredients amb abundant oli d'oliva.
Fes les patates i cuina a foc mitjà durant 5 minuts. A continuació afegeix les cebes. Baixa el foc una mica més i posa-li la tapa. Cuina tot junt per mitja hora, remenant de tant en tant, fins que la patata estigui suau i lleugerament daurada.
La ceba hauria d'estar transparent, gairebé groga, però no de color marró.
Treu la barreja de patates i ceba i posa-la en un recipient plàstic gran.
En aquest moment vas a agregar-li la sal al teu gust i vas a regirar perquè es distribueixi uniformement.
Pica tots els ous en un altre recipient plàstic més petit i bat-los bé.
A continuació tira els ous al costat de les patates i la ceba i remena tot.
Ara vas a acabar de fer la truita. El que necessites és que la barreja qualli i agafi l'aparença corresponent.
A la mateixa paella que vas fer servir per fregir els ingredients posa un raig d'oli d'oliva i tira la barreja. Deixa cuinar durant 1 minut.
A continuació volteja la truita. Ajuda't amb la tapa de la paella o amb un plat gran, de manera que simplement li donis la volta a la paella, sobre la tapa i després empentes acuradament la truita de tornada a l'paella perquè es cuini per l'altre costat.
Deixa que es qualli la truita per 1 minut més.
Ara simplement apaga el foc i retira amb cura la teva truita de patates de la paella. Pots posar-la en un plat gran, en una safata o en una taula de fusta.
6 VOTOS
Lamc331269Hace 2 años1
Te voto por decir que lleva cebolla porque el resto no lo he leído.
3 VOTOS
Mordred7477Hace 2 años2
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre 
2 VOTOS
Duffboy4596Hace 2 años3
Yesyes
Bigvaya12729Hace 2 años4
@Mordred
Mostrar cita
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre
El truc està en no tocar-la fins que estigui prou cuita Ho aconseguiràs
1 VOTO
Enlacealpasado218310Hace 2 años5
La ceba mai es opcional.
1 VOTO
Mordred7477Hace 2 años6
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre
El truc està en no tocar-la fins que estigui prou cuita Ho aconseguiràs
Es quan li dono la volta, es trenca,crack! em poso nerviós perque em cremo i em dona por.
Tucho-85766Hace 2 años7
æ—©ãパン屋を起ã“ã—ã¦ãã ã•ã„
Bigvaya12729Hace 2 años8
@Mordred
Mostrar cita
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre
El truc està en no tocar-la fins que estigui prou cuita Ho aconseguiràs
Es quan li dono la volta, es trenca,crack! em poso nerviós perque em cremo i em dona por.
Has de sentir la Força quan li vagis a donar la volta De debò. Comença per fer-ne una de petita o mitjana. No et flipis i deixa que es cogui bé. Ànims!
2 VOTOS
Mordred7477Hace 2 años9
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre
El truc està en no tocar-la fins que estigui prou cuita Ho aconseguiràs
Es quan li dono la volta, es trenca,crack! em poso nerviós perque em cremo i em dona por.
Has de sentir la Força quan li vagis a donar la volta De debò. Comença per fer-ne una de petita o mitjana. No et flipis i deixa que es cogui bé. Ànims!
La Força? Vols que faci una truita o una Bola Genki?
3 VOTOS
SELKU7929Hace 2 años10
Je ne parle pas le fransê
1 VOTO
Bigvaya12729Hace 2 años11
@Mordred
Mostrar cita
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
@Bigvaya
Mostrar cita
@Mordred
Mostrar cita
A mi s*em trenca la truita a l'intertar fer-la sempre
El truc està en no tocar-la fins que estigui prou cuita Ho aconseguiràs
Es quan li dono la volta, es trenca,crack! em poso nerviós perque em cremo i em dona por.
Has de sentir la Força quan li vagis a donar la volta De debò. Comença per fer-ne una de petita o mitjana. No et flipis i deixa que es cogui bé. Ànims!
La Força? Vols que faci una truita o una Bola Genki?
Ou yeahhhh!!!
1 VOTO
Ikhamon1180Hace 2 años12
Pensaba que en esta pagina se hablaba en castellano.
KJKo2591Hace 2 años13
He de dir que de sempre m'ha agradat amb ceba, però que sense tampoc està malament. Això i que m'agrada acompanyar-la d'un bon formatge.
EDITADO EL 01-09-2021 / 19:04 (EDITADO 1 VEZ)
1 VOTO
Responder / Comentar
Subir
Foros > Off Topic y humor > Truita de patetes

Hay 13 respuestas en Truita de patetes, del foro de Off Topic y humor. Último comentario hace 2 años.

  • Regístrate

  • Información legal
Juegos© Foro 3DJuegos 2005-2024. . SOBRE FORO 3DJUEGOS | INFORMACIÓN LEGAL